Vi öppnar Nordens största aktivitetscenter i Hyllinge

Den 24 mars öppnar Nordens största aktivitetscenter i Sverige, då Funplays slår upp portarna i Hyllinge. I den 8 700 kvardratmeter stora lokalen finns bland annat trampolinpark, rutschkanor, restaurang, hinderbanor och en småbarnsavdelning med passande lekytor för de allra minsta. En inspirerande värld med aktiviteter och inspiration för hela familjen.

Två veckor efter att Busfabriken-koncernen byter namn till Funplays, slås portarna upp för kedjans och Nordens största aktivitetscenter – Funplays i Hyllinge. På 8700 kvadratmeter kommer barn och vuxna kunna aktivera sig hela dagen, genom att hoppa, springa, klättra, äta lunch, fika, utmana varandra och pusta ut i en miljö helt anpassad efter människors olika behov och förutsättningar.

– Vi har velat skapa en värld där alla ska känna sig välkomna. Att ha kul, röra på sig och känna sig modig tillsammans med familj och vänner stärks både kropp och hjärna, och det vill vi inspirera alla till, oavsett ålder, säger Funplays VD Claus Skovfoged.

Sprakande öppningsvecka med Pidde P-konsert
Fredagen den 24 mars öppnar Funplays i Hyllinge med massor av överraskningar, tävlingar och ballonger till gästerna. En av programpunkterna är att barnens favorit Pidde P kommer att uppträda. Det blir en festlig helg som sträcker sig över hela första veckan med kul upptåg och kalasstämning.

Restaurangen serverar varm och kall mat som pizza, olika sorters hamburgare, nuggets, sallader, nachos, fika, snacks, kalla drycker och naturligtvis kaffe från samarbetspartnern Espresso House.

Om Funplays
Koncernen grundades 2006 och har idag 13 center i Sverige, Danmark och Norge, 400 anställda och en miljon besökare per år. Funplays har familjeaktivitetscenter i Ballerup, Kokkedal, Billingstad, Oslo, Sarpsborg, Skien, Vestby, Malmö, Karlskrona, Norrköping, Trestad, Uppsala och Nordens största center i Hyllinge.

Claus Skovfoged

Om oss

Funplays är en leklandskoncern, med aktiviteter för hela familjen. Bolaget finns på 13 orter i Danmark, Sverige och Norge, har 400 anställda och över 1 miljon besökare per år. Våren 2023 öppnar Funplays Nordens största aktivitetscentrum i Hyllinge utanför Helsingborg.

Följ Funplays

Skriv in din e-post och namn för att få nyheter från Funplays.

Genom att välja att följa nyhetsrummet kommer dina personuppgifter behandlas av ägaren till nyhetsrummet. Du kommer periodvis att få nyheter som avsändaren bedömer vara av intresse för dig skickat till din e-post. Du kan när som helst avsluta prenumerationen på dessa meddelanden. För mer information, vänligen läs vår Integritetspolicy.