Eventyrfabrikken skifter navn til Funplays!

Etter over 15 år under navnet Eventyrfabrikken med 13 lekeland i tre land, skifter nå det ekspanderende konsernet navn til Funplays. Samtidig med navneskiftet gjennomføres det også en endring i konsept: Fra å tilby lek og moro for de yngste blir konsernet nå et inspirerende aktivitetssenter for hele familien.

Eventyrfabrikken går bra og har siden oppstarten i 2006 blitt en av Nordens største lekelandskjeder med 13 sentre i Sverige, Danmark og Norge, 400 ansatte og en million besøkende i året. Nå skifter Eventyrfabrikken navn til Funplays. Samtidig endrer konsernet formspråk for å gi besøkende og medarbeidere et enhetlig varemerke å forholde seg til i forbindelse med at konsernet også planlegger å ekspandere utenfor Norden i nærmeste framtid.

– Vi ønsker å samle alle våre sentre under ett og samme navn og skape et sterkere felleskap for å bli enda bedre for enda flere, sier administrerende direktør Claus Skovfoged.

– Funplays drivkraft er å få mennesker i alle aldre til å bevege seg, ha det moro og våge å utfordre seg selv. For hva er vel bedre enn å få opp pulsen og kjenne hjertet banke i brystet ved å være fysisk aktiv og har det gøy sammen med familie og venner? Det er lett å glemme hvor viktig det er å bevege seg der vi sitter bakom skjermene våre, fortsetter Skovfoged.

Norsk byrå fikk det prestisjefylte oppdraget
Torsdag 9. mars gjennomføres navneskiftet og den designmessige endringen for de svenske aktivitetssentrene, og i ukene deretter vil de samme endringene bli gjennomført i Danmark og Norge. Bak det nye formspråket og tonen i kommunikasjonen står det norske byrået Superblaise, som vant oppdraget i tøff konkurranse med flere nordiske byråer. Claus Skovfoged er svært fornøyd med resultatet.

– Superblaise har fanget identiteten vår perfekt med et lekent og fleksibelt formspråk, en humoristisk grunntone og en tøff stil. Hos oss på Funplays skal alle føle seg vel, ha det gøy og tørre å utvikle seg, både som besøkende og medarbeider. Følelsen skal kunne oppsummeres med ett ord: Funtastic!

Om Eventyrfabrikken/Funplays
Eventyrfabrikken åpnet sitt første lekeland i 2006 og finnes i dag 13 steder i Sverige, Danmark og Norge. Claus Skovfoged tiltrådte stillingen som administrerende direktør i Eventyrfabrikken i 2021, etter å ha vært direktør i Espresso House Danmark siden 2019.

Torsdag 9. mars skifter Eventyrfabrikken navn i alle land og går fra å være et lekeland til å bli et aktivitetssenter for hele familien.

Fredag 24. mars åpner Funplays Nordens største aktivitetssenter i Hyllinge utenfor Helsingborg.

Claus Skovfoged

Om oss

Funplays är en leklandskoncern, med aktiviteter för hela familjen. Bolaget finns på 13 orter i Danmark, Sverige och Norge, har 400 anställda och över 1 miljon besökare per år. Våren 2023 öppnar Funplays Nordens största aktivitetscentrum i Hyllinge utanför Helsingborg.

Følg Funplays

Skriv inn e-post og navn for å motta nyheter fra Funplays.

Ved å velge å følge nyhetsrommet, vil dine personopplysninger bli behandlet av eieren av nyhetsrommet. Du vil med jevne mellomrom motta nyheter som avsender vurderer å være av interesse for deg sendt til din e-post. Du kan når som helst melde deg av disse meldingene. For mer informasjon, vennligst les vår personvernerklæring.